၁၉၇၅ခုႏွစ္
ဧၿပီလ ၁၃ရက္ ကေမ်ာကင္းတံထားကို ေအာင္ျမင္စြာဖြင့္လွစ္ႏိုင္ခဲ့ ပါတယ္။
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးစိန္၀င္းရဲ႕ ေမြးရပ္ဇာတိေပၚထားရွိတဲ့ေစတနာလိ ု႕သိရပါတယ္။
ထား၀ယ္ေဒသခံေတြအတြက္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး အဆင္ ေျပေခ်ာေမြ႕သလို
ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ၊ ေလွႏွင့္ကူးရလို႕အခ်ိန္ကုန္တာ၊ အႏၱရာယ္မ်ားတာေတြ
ကင္းသြားလို႕ ျပည္သူလူထုႀကီးကလည္း သာဓုေခၚစရာျဖစ္ပါတယ္္။
ကၽြန္ေတာ္တို႕ ထား၀ယ္ျမစ္ေပၚမွာ ထင္ရွားၿပီးအေရးပါတဲ့ တံတားႏွစ္စင္းရွိပါတယ္။ ကလိန္ေအာင္တံတားနဲ႔ ကေမ်ာကင္းတံတားပါ။ကလိန္ေအာင္တံ တားကိုေတာ့ ၁၉၃၆ခုႏွစ္ကတည္းက
တည္ေဆာက္အသုံးျပဳခဲ့ပါတယ္။ ျပည္နယ္ခ်င္းဆက္၊ တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔
မြန္ျပည္နယ္ဆက္လမ္းျဖစ္တဲ့အျပင္ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလုံးနဲ႔
ဆက္သြယ္သြားႏိုင္ပါတယ္။
လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးေကာင္းမြန္ျ ခင္းဟာ
တိုင္းျပည္ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အတြက္ အေျခခံအခ်က္တစ္ခုျဖစ္ပါ တယ္၊
ဒါေၾကာင့္လည္းေခတ္အဆက္ဆက္အစိုး ရေတြက လမ္းေတြဘယ္ေလာက္ေဖာက္ၿပီးၿပီ၊တံ တားေတြ
ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ားေဆာက္ၿပီးၿပီဆိ ုၿပီး ဂုဏ္ယူ၀ံ့ၾကြားစြာ
ေဖာ္ထုတ္တတ္တာလည္းေတြ႔ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ျပည္သူေတြကလည္း
၀မ္းသာပီတိျဖစ္ၾကပါတယ္။ သာဓုလည္းေခၚ၊ လက္ခုပ္တီးအားေပးၾကေပါ့။
ထား၀ယ္ခရိုင္အတြင္း ၿမိဳ႕နယ္ခ်င္းဆက္၊ ခရိုင္ခ်င္းဆက္ လမ္းေတြမွာ အေရးပါတဲ့တံတားေတြရွိပါေသးတယ္။ ေပါက္တိုင္းတံတား ( ၁၉၇၉ခုႏွစ္)၊ ေရႊဂူတံတား ( ၁၉၈၆ခုႏွစ္)၊ ၀င္း၀တံတား( ၁၉၉၈ခုႏွစ္)တို႕လည္း ရွိပါေသးတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္း(၁)ႏွစ္(၂)ႏွစ္ အတြင္း ထား၀ယ္-ေရးကားလမ္းပိုင္းမွာ
အထူးအဖြဲ႕ကေန ေဆာက္ လုပ္ေပးတဲ့ ကြန္ကရစ္တံတားေတြလည္းရွိပါေသး တယ္။
လမ္းေတြ၊ တံတားေတြေကာင္းတာဟာ ဘယ္ေလာက္အဆင္ေျပလဲဆိုတာ ျပည္သူေတြအားလုံးအသိပါ။ ထား၀ယ္ကေနရန္ကုန္အထိ မိုင္(၃၈၀)ေက်ာ္ရွိပါတယ္။ ဒီခရီးကို ျပည္သူေတြဘယ္လိုသြားရတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ရွင္းျပစရာလိုမယ္မထင္ ပါဘူး၊ မိုးဆိုရင္ ဗြက္အိုင္ထဲေမာင္း၊
တစ္ခါတစ္ေလ ကၽြဲကလမ္းေပၚ အိုင္ထဲ ေရစိမ္ေနေလရဲ႕၊ ရန္ကုန္သြားတဲ့ကားက
ထား၀ယ္ဘက္ေခါင္းလွည့္လို႔ လွည့္၊ ေရွ႕ ကားကေနာက္ ကားကို ဆြဲ၊
ေႏြဆိုရင္ ဖုန္တေထာင္းေထာင္းထ၊ ေရွ႕ကားနဲ႔ေနာက္ကားမျမင္ရ၊
ကၽြန္ေတာ္တို႕ျပည္သူ ဆိုတာ ဆင္းရဲ ေတာ့ ေလယာဥ္လည္းမစီးႏိုင္၊
ဒီကားလမ္းေလးကိုပဲေက်းဇူးရွင္လိ ုအားကိုးၿပီး
ႏိုင္ငံျခားက ခရီးၾကမ္းကားၿပိဳင္ ပြဲလိုပဲေတြးရင္းစီးခဲ့ၾက၊
မခ်စ္ေသာ္လည္းေအာင့္ကာနမ္းေပါ့၊
အေ၀းေျပးလမး္ေတြပဲမေကာင္းေျပာေ တာ့ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ေပၚကလမ္းေတြက
ေကာင္းသလိုပါပဲ၊ လမ္းျပင္ေနတဲ့အဖြဲ႔ေတြ
ေႏြမေရွာင္၊မိုးမေရွာင္ျပင္တာ လည္းေတြ႔ရပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ဗ်ာ စကားပုံအတိုင္း
ပ်က္ေနအစဥ္ ျပင္လည္းခဏပါဘဲ၊ ဒါလညး္ျမန္မာ့နည္းပညာတစ္ခုနဲ႔တူ ပါတယ္၊
သိခ်င္တာနဲ႔စပ္စုဖူးတယ္ဗ်ာ၊ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ေပၚကလမ္းေတြမွာပိုင္ ရွင္က
(၂)ဦးရွိတယ္၊ တစ္ခ်ဳိ႕လမ္းေတြကို စည္ပင္သာယာကပိုင္ၿပီး၊
တစ္ခ်ဳိ႕လမ္းေတြကို ေဆာက္လုပ္ေရးကပိုင္တယ္လို႕သိရပါ တယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႕ ထား၀ယ္ျမစ္ေပၚမွာ ထင္ရွားၿပီးအေရးပါတဲ့ တံတားႏွစ္စင္းရွိပါတယ္။ ကလိန္ေအာင္တံတားနဲ႔ ကေမ်ာကင္းတံတားပါ။ကလိန္ေအာင္တံ
လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးေကာင္းမြန္ျ
ထား၀ယ္ခရိုင္အတြင္း ၿမိဳ႕နယ္ခ်င္းဆက္၊ ခရိုင္ခ်င္းဆက္ လမ္းေတြမွာ အေရးပါတဲ့တံတားေတြရွိပါေသးတယ္။ ေပါက္တိုင္းတံတား ( ၁၉၇၉ခုႏွစ္)၊ ေရႊဂူတံတား ( ၁၉၈၆ခုႏွစ္)၊ ၀င္း၀တံတား( ၁၉၉၈ခုႏွစ္)တို႕လည္း ရွိပါေသးတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္း(၁)ႏွစ္(၂)ႏွစ္
လမ္းေတြ၊ တံတားေတြေကာင္းတာဟာ ဘယ္ေလာက္အဆင္ေျပလဲဆိုတာ ျပည္သူေတြအားလုံးအသိပါ။ ထား၀ယ္ကေနရန္ကုန္အထိ မိုင္(၃၈၀)ေက်ာ္ရွိပါတယ္။ ဒီခရီးကို ျပည္သူေတြဘယ္လိုသြားရတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ရွင္းျပစရာလိုမယ္မထင္
အေ၀းေျပးလမး္ေတြပဲမေကာင္းေျပာေ
ဟိုးတစ္ေလာက Voice မွာ ထား၀ယ္ဖတ္စာကို ဖတ္ခဲ့မိတယ္၊ ကမ္းနားလမ္းက အဂၤါၿဂိဳဟ္တဲ့၊ ဆရာဖိုးေဇာ္က သိပၸံသမားနဲ႔တူပါတယ္၊ ဘာသာေရးတစ္စိုက္မတ္မတ္လုပ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ဆရာတစ္ပါးကေတာ့ အာေသာကမင္းႀကီး လွဴဒါန္းခဲ့တဲ့ ေရတြင္း၊ေရကန္ေပါင္းရွစ္ေသာင္းေ
ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းေၾကာင့္ နဘုလယ္ဟာ အရမ္းနာမည္ႀကီးလာပါတယ္၊ စီးပြားေရးသမားေတြ အ၀င္အထြက္ အရမ္းမ်ားတယ္၊ ထား၀ယ္သားေတြလည္းသြားလည္ၾကနဲ႕၊ အခုေနာက္ပိုင္း နဘုလယ္ကို ေရာက္ဖူးတဲ့ လူတိုင္းသိပါတယ္၊ ယိုးဒယားေတြခင္းထားတဲ့ေျမနီလမ္း
အဲဒီေတာ့ဗ်ာေျပာစရာရွိပါတယ္၊ ယိုးဒယားေတြက ပိုက္ဆံသုံးႏိုင္တယ္ေပါ့၊ဒါေၾကာ
အခုတစ္ပတ္ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္မွာ ေမာေတာင္လမ္းကို တာ၀န္ယူထားတဲ့ ကုမၸဏီတစ္ခုကစာခ်ဳပ္အတိုင္း မၿပီးလို႔ လမ္းတစ္၀က္ပဲလုပ္ခြင့္ျပန္ေပးေၾ
ဘယ္ကုမၸဏီေတြနဲ႕၊ ဘယ္ႏွစ္ကစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္တယ္၊မခ်ဳပ္
အခုေတာေခတ္လည္းေျပာင္း၊ စနစ္လည္းေျပာင္းလို႕ေျပာခ်င္တာေ
ေနာက္တစ္ခ်က္က ၿမိဳ႕၀င္ေၾကးကိစၥ၊ ရန္ကုန္ကို သြားရင္ ေရးၿမိဳ႕ကိုျဖတ္သြားရပါတယ္။ မျဖစ္မေနျဖတ္ သြားရ တာပါ။ အဲဒီေတာ့ဗ်ာ၊ ရိုင္းတယ္ဘဲေျပာေျပာ၊ မျဖစ္မေနျဖတ္သြားရတဲ့ၿမိဳ႕၀င္ေၾ
ျပႆနာအျဖစ္အမ်ားဆုံးကေတာ့ ကေမ်ာကင္းတံတားနဲ႕တူပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႕လဲ ဆိုေတာ့ ေက်ာင္းသား ဦးေရ(ေန႕ေက်ာင္းသား
ဂိတ္မွာလူသစ္၀င္ရင္ ပိုဆိုးပါတယ္
ဒီေတာ့ကၽြန္ေတာ္က ခင္ဗ်ားတို႕အစည္းအေ၀းဆုံးျဖတ္ခ်
ဒီလူမသိတာက ကၽြန္ေတာ္ဒီလမ္းကို သြားေနတာ ( ၁၁)ႏွစ္ျပည့္ဖို႕(၂)လပဲလိုတယ္ဆိ
စက္တင္ဘာလထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္နဲ႕၂၀၀၄ခုႏွစ္ကတည္းက ကုတင္ခ်င္းကပ္အိပ္ခဲ့တဲ့ လက္ေထာက္ ကထိက ဆရာတစ္ဦး ကေမ်ာကင္းတံတားေပၚမွာ ဆိုင္ကယ္ေမွာက္ၿပီးဆုံးတယ္၊ ဒီေတာ့တပည့္တစ္ဦး ကေျပာေလရဲ႕ ဆရာတဲ့ တံတားေၾကးေကာက္တဲ့လူေတြ နာေရးလာမေမးဘူးလားတဲ့ ၊ တံတားေပၚ မွာျဖစ္တာပဲ။တံတားေၾကးေ
တနသၤာရီၿမိဳ႕ကို ေလ့လာေရးခရီးသြားတုန္းကလည္း တနသၤာရီတံတားေပၚဆိုင္ကယ္ျဖတ္ေမာ
တံတားေၾကးေကာက္ေနတဲ့တံတားေတြပဲ
ျပည္သူေတြလည္းပင္ပန္းလွပါၿပီ။ ဟိုေၾကးဒီေၾကးေတြလည္းေပးခဲ့ရေပါ
လမး္ေတြ၊တံတားေတြေဖာက္ေပး၊ေဆာက္
အႏွစ္ခ်ဳပ္ ေျပာရရင္ေတာ့ ကေမ်ာကင္းတံတားကို တည္ေဆာက္ခဲ့တုန္းက ကုန္က်စရိတ္ ဟာ ႏွစ္အဆက္ ဆက္ ေလလံေၾကးနဲ႕ေက်ေလာက္ပါၿပီ၊ ႏွစ္စဥ္ဘယ္ေလာက္ရတယ္ဆိုတာ မသိပါဘူး၊ ျပည္သူသာအမိ ၊ ျပည္သူသာအဖ၊ ျပည္သူ႔အသံ လႊတ္ေတာ္အသံ၊ျပည္သ႔ူဆႏၵ လႊတ္ေတာ္ဆႏၵေခတ္ မွာ ျပည္သူလူထု အတြက္ တံတားေၾကး၊ၿမိဳ႕၀င္ေၾကးေတြ မရွိသင့္ေတာ့ပါဘူး။
ထား၀ယ္သားေတြက ဒီကေမ်ာကင္းတံတားႀကီးကို တည္ေဆာက္ေပးခဲ့တဲ့၀န္ႀကီးခ်ဳပ္
အခုေတာ့၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ကေတာ့ ကုသိုလ္ေတြမ်ားစြာနဲ႕ ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာအနားယူေနပါၿပီ။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးစိန္၀င္းကို လြမ္းေနမိပါေတာ့တယ္။ ။
ဆရာေဇာ္(စိတ္ပညာ)
(မိမိ၏စာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚမွာအလ်ဥ္
သြားလာေနရတဲ့..လမ္းေပၚကေန႕စဥ္ၾ
ဖိုးေဇာ္(ထား၀ယ္)
ဓါတ္ပုံ - ဆရာေဇာ္ (စိတ္ပညာ)
ဓါတ္ပုံ - ဆရာေဇာ္ (စိတ္ပညာ)
ဓါတ္ပုံ - ဆရာေဇာ္ (စိတ္ပညာ)
ဓါတ္ပုံ - ဆရာေဇာ္ (စိတ္ပညာ)
0 comments:
Post a Comment