Friday, October 5, 2012

၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ ဦးစိန္၀င္းကိုလြမ္းတယ္........................ဆရာေဇာ္ (စိတ္ပညာ)

by Phoe Zaw on Thursday, October 4, 2012 (ဆရာဖုိးေဇာ္ (ထား၀ယ္) ေဖ့စ္ဘုတ္မွ ျပန္လည္ေ၀မွ်ရပါသည္။

၁၉၇၅ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၁၃ရက္ ကေမ်ာကင္းတံထားကို ေအာင္ျမင္စြာဖြင့္လွစ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးစိန္၀င္းရဲ႕ ေမြးရပ္ဇာတိေပၚထားရွိတဲ့ေစတနာလို႕သိရပါတယ္။ ထား၀ယ္ေဒသခံေတြအတြက္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး အဆင္ ေျပေခ်ာေမြ႕သလို ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ၊ ေလွႏွင့္ကူးရလို႕အခ်ိန္ကုန္တာ၊ အႏၱရာယ္မ်ားတာေတြ ကင္းသြားလို႕ ျပည္သူလူထုႀကီးကလည္း သာဓုေခၚစရာျဖစ္ပါတယ္္။
ကၽြန္ေတာ္တို႕ ထား၀ယ္ျမစ္ေပၚမွာ ထင္ရွားၿပီးအေရးပါတဲ့ တံတားႏွစ္စင္းရွိပါတယ္။ ကလိန္ေအာင္တံတားနဲ႔ ကေမ်ာကင္းတံတားပါ။ကလိန္ေအာင္တံတားကိုေတာ့ ၁၉၃၆ခုႏွစ္ကတည္းက တည္ေဆာက္အသုံးျပဳခဲ့ပါတယ္။ ျပည္နယ္ခ်င္းဆက္၊ တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔ မြန္ျပည္နယ္ဆက္လမ္းျဖစ္တဲ့အျပင္ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလုံးနဲ႔ ဆက္သြယ္သြားႏိုင္ပါတယ္။

လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးေကာင္းမြန္ျခင္းဟာ တိုင္းျပည္ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ အေျခခံအခ်က္တစ္ခုျဖစ္ပါ တယ္၊ ဒါေၾကာင့္လည္းေခတ္အဆက္ဆက္အစိုးရေတြက လမ္းေတြဘယ္ေလာက္ေဖာက္ၿပီးၿပီ၊တံတားေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ားေဆာက္ၿပီးၿပီဆိုၿပီး ဂုဏ္ယူ၀ံ့ၾကြားစြာ ေဖာ္ထုတ္တတ္တာလည္းေတြ႔ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ျပည္သူေတြကလည္း ၀မ္းသာပီတိျဖစ္ၾကပါတယ္။ သာဓုလည္းေခၚ၊ လက္ခုပ္တီးအားေပးၾကေပါ့။
ထား၀ယ္ခရိုင္အတြင္း ၿမိဳ႕နယ္ခ်င္းဆက္၊ ခရိုင္ခ်င္းဆက္ လမ္းေတြမွာ အေရးပါတဲ့တံတားေတြရွိပါေသးတယ္။ ေပါက္တိုင္းတံတား ( ၁၉၇၉ခုႏွစ္)၊ ေရႊဂူတံတား ( ၁၉၈၆ခုႏွစ္)၊ ၀င္း၀တံတား( ၁၉၉၈ခုႏွစ္)တို႕လည္း ရွိပါေသးတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္း(၁)ႏွစ္(၂)ႏွစ္အတြင္း ထား၀ယ္-ေရးကားလမ္းပိုင္းမွာ အထူးအဖြဲ႕ကေန ေဆာက္ လုပ္ေပးတဲ့ ကြန္ကရစ္တံတားေတြလည္းရွိပါေသးတယ္။
လမ္းေတြ၊ တံတားေတြေကာင္းတာဟာ ဘယ္ေလာက္အဆင္ေျပလဲဆိုတာ ျပည္သူေတြအားလုံးအသိပါ။ ထား၀ယ္ကေနရန္ကုန္အထိ မိုင္(၃၈၀)ေက်ာ္ရွိပါတယ္။ ဒီခရီးကို ျပည္သူေတြဘယ္လိုသြားရတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ရွင္းျပစရာလိုမယ္မထင္ပါဘူး၊ မိုးဆိုရင္ ဗြက္အိုင္ထဲေမာင္း၊ တစ္ခါတစ္ေလ ကၽြဲကလမ္းေပၚ အိုင္ထဲ ေရစိမ္ေနေလရဲ႕၊ ရန္ကုန္သြားတဲ့ကားက ထား၀ယ္ဘက္ေခါင္းလွည့္လို႔ လွည့္၊ ေရွ႕ ကားကေနာက္ ကားကို ဆြဲ၊ ေႏြဆိုရင္ ဖုန္တေထာင္းေထာင္းထ၊ ေရွ႕ကားနဲ႔ေနာက္ကားမျမင္ရ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႕ျပည္သူ ဆိုတာ ဆင္းရဲေတာ့ ေလယာဥ္လည္းမစီးႏိုင္၊ ဒီကားလမ္းေလးကိုပဲေက်းဇူးရွင္လိုအားကိုးၿပီး ႏိုင္ငံျခားက ခရီးၾကမ္းကားၿပိဳင္ပြဲလိုပဲေတြးရင္းစီးခဲ့ၾက၊ မခ်စ္ေသာ္လည္းေအာင့္ကာနမ္းေပါ့၊

အေ၀းေျပးလမး္ေတြပဲမေကာင္းေျပာေတာ့ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ေပၚကလမ္းေတြက ေကာင္းသလိုပါပဲ၊ လမ္းျပင္ေနတဲ့အဖြဲ႔ေတြ ေႏြမေရွာင္၊မိုးမေရွာင္ျပင္တာလည္းေတြ႔ရပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ဗ်ာ စကားပုံအတိုင္း ပ်က္ေနအစဥ္ ျပင္လည္းခဏပါဘဲ၊ ဒါလညး္ျမန္မာ့နည္းပညာတစ္ခုနဲ႔တူပါတယ္၊ သိခ်င္တာနဲ႔စပ္စုဖူးတယ္ဗ်ာ၊ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ေပၚကလမ္းေတြမွာပိုင္ရွင္က (၂)ဦးရွိတယ္၊ တစ္ခ်ဳိ႕လမ္းေတြကို စည္ပင္သာယာကပိုင္ၿပီး၊ တစ္ခ်ဳိ႕လမ္းေတြကို ေဆာက္လုပ္ေရးကပိုင္တယ္လို႕သိရပါတယ္။

ဟိုးတစ္ေလာက Voice မွာ ထား၀ယ္ဖတ္စာကို ဖတ္ခဲ့မိတယ္၊ ကမ္းနားလမ္းက အဂၤါၿဂိဳဟ္တဲ့၊ ဆရာဖိုးေဇာ္က သိပၸံသမားနဲ႔တူပါတယ္၊ ဘာသာေရးတစ္စိုက္မတ္မတ္လုပ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ဆရာတစ္ပါးကေတာ့ အာေသာကမင္းႀကီး လွဴဒါန္းခဲ့တဲ့ ေရတြင္း၊ေရကန္ေပါင္းရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ ( ၈၄၀၀၀) ၊ ထား၀ယ္လမ္းေတြ ေပၚေရာက္ေနေၾကာင္း၊ ဂုဏ္ယူဖြယ္ေျပာပါတယ္။ အမ်ဳိသားလႊတ္ေတာ္မွာ ထား၀ယ္သား အမတ္တစ္ဦးက ထား၀ယ္-ေမတၱာလမ္းျပင္ဖို႔ရွိ/မရွိ ေမးတာ ၀န္ႀကီးကႏွစ္တိုင္းျပင္ေၾကာင္း၊ မိုးမ်ားလို႕ပ်က္ ေၾကာင္းျပန္ေျဖတာ ထူးဆန္းအံၾသဖြယ္ ၾကားခဲ့ဖူးပါတယ္။
ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းေၾကာင့္ နဘုလယ္ဟာ အရမ္းနာမည္ႀကီးလာပါတယ္၊ စီးပြားေရးသမားေတြ အ၀င္အထြက္ အရမ္းမ်ားတယ္၊ ထား၀ယ္သားေတြလည္းသြားလည္ၾကနဲ႕၊ အခုေနာက္ပိုင္း နဘုလယ္ကို ေရာက္ဖူးတဲ့ လူတိုင္းသိပါတယ္၊ ယိုးဒယားေတြခင္းထားတဲ့ေျမနီလမ္းက ေႏြဆိုရင္ျဖဴးလို႕၊ ဆိုင္ကယ္ေမာင္းရင္း အိပ္ေတာင္ငိုက္တယ္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေတြ ယိုးဒယားကို လမ္းၾကမ္းခင္းတာေတာင္မမီွပါလားလို႔ ေတြးၿပီး ရွက္ရပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ဗ်ာေျပာစရာရွိပါတယ္၊ ယိုးဒယားေတြက ပိုက္ဆံသုံးႏိုင္တယ္ေပါ့၊ဒါေၾကာင့္လုပ္ႏိုင္တာ၊ ၿပီးေတာ့ လမ္းကလည္းတိုတယ္ေပါ့၊ လက္ခံပါတယ္ဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႕က ေခတ္အဆက္ဆက္ အစိုးရဘတ္ဂ်က္ဆိုတာ လွ်ဳိ၀ွက္ခ်က္၊ ျပည္သူဆိုတာသိခြင့္မရွိဘူး၊ သြားခ်င္သြားမသြားခ်င္ေန၊ ဒီလိုကိုးဗ်။
အခုတစ္ပတ္ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္မွာ ေမာေတာင္လမ္းကို တာ၀န္ယူထားတဲ့ ကုမၸဏီတစ္ခုကစာခ်ဳပ္အတိုင္း မၿပီးလို႔ လမ္းတစ္၀က္ပဲလုပ္ခြင့္ျပန္ေပးေၾကာင္း ထား၀ယ္သား ၀န္ႀကီးတစ္ဦးက ေျပာေၾကာင္း ဖတ္လိုက္ရပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ ေရး-ထား၀ယ္ကားလမ္းေကာ ဘယ္ကုမၸဏီေတြနဲ႔စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ထားလဲ.. ဘယ္ႏွစ္ကတည္းကလဲ၊ ျပည္သူေတြကေတာ့သိခ်င္မွာပါဗ်ာ။

ဘယ္ကုမၸဏီေတြနဲ႕၊ ဘယ္ႏွစ္ကစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္တယ္၊မခ်ဳပ္ဘူးဆိုတာထက္ ျပည္သူလူထုကေတာ့ လမ္းေၾကး၊ တံတားေၾကး၊ ၿမိဳ႕၀င္ေၾကးကေတာ့ ေပးရစျမဲပါ။ ထား၀ယ္ကေနရန္ကုန္သြားရင္ ဒီေၾကးေတြဘယ္ေလာက္ရွိလဲ ဆိုတာ ျပည္သူေတြကလည္းစိတ္၀င္စားတာမေတြ႕ရဘူး၊ အရႈံးေပးႏွလုံးတဲ့ထုံးအတိုင္းေနလိုက္တယ္၊ ဒါကလည္းစနစ္ကိုေၾကာက္တာကိုး၊မေက်နပ္လို႕သြားေျပာရင္ဘာျဖစ္မယ္ဆိုတာ ျပည္သူကႏွစ္ (၆၀)သင္ထား ၿပီးၿပီ။

အခုေတာေခတ္လည္းေျပာင္း၊ စနစ္လည္းေျပာင္းလို႕ေျပာခ်င္တာေလးေတြအခ်ဳိ႕လည္းေျပာခြင့္ရွိလာၿပီး၊ စဥ္းစားၾကည့္ရေအာင္ ထား၀ယ္-ရန္ကုန္ကားလက္မွတ္က (၁၁၀၀၀)ေလာက္ရွိပါတယ္။ ဆီေစ်းတက္လို႕၊ ဟိုေၾကးဒီေၾကးေတြေပးရလို႔နဲ႕ျဖစ္လာတာပါ။ ကားပိုင္ရွင္ေတြ၊ လိုင္းပိုင္ရွင္ေတြဆိုတာ စီးပြားေရး သမားေတြပါ။ သူတို႕ရမယ့္အျမတ္တြက္ၿပီးသားပါ၊ အထိမခံပါဘူး၊ ေပးစရာ ရွိရင္ ျပည္သူ လူထုဆီကယူ မွာပါ။ ဒါကလည္း သဘာ၀ပဲေလ။ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ေစတနာျဖစ္တဲ့ လမ္းေတြ၊တံတားေတြေဖာက္တာ၊ေဆာက္တာ ၀မ္းသာပါတယ္။ ဒီလမ္းေတြ၊ တံတားေတြထိန္းသိမ္းဖို႔ေကာက္တာကိုလည္း လက္ခံပါတယ္။ သင့္တင့္မွ်တဖို႕လိုပါတယ္၊ ျပည္သူကတာ၀န္ယူ ဆိုတာ ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္ အေတြးနဲ႕တူပါတယ္။ ႏိုင္ငံ သားတစ္ေယာက္က အစိုးရကို အခြန္ေဆာင္ရမွာ တာ၀န္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္၊ လမ္းအသုံးျပဳခဆိုတာ နားမလည္ပါ။ လမ္းဆိုတာရွိရင္အသုံးျပဳမွာပါ။ အသုံးျပဳဖို႔ လည္း ေဖာက္တာလို႕ယုံၾကည္ပါတယ္။ ဒီဟာကို ျပည္သူလူထုအတြက္စဥ္းစားေစခ်င္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခ်က္က ၿမိဳ႕၀င္ေၾကးကိစၥ၊ ရန္ကုန္ကို သြားရင္ ေရးၿမိဳ႕ကိုျဖတ္သြားရပါတယ္။ မျဖစ္မေနျဖတ္ သြားရ တာပါ။ အဲဒီေတာ့ဗ်ာ၊ ရိုင္းတယ္ဘဲေျပာေျပာ၊ မျဖစ္မေနျဖတ္သြားရတဲ့ၿမိဳ႕၀င္ေၾကးေတြမေပးခ်င္ ဘူးဗ်ာ၊ ၿမိဳ႕ပတ္လမ္းေတြေဖာက္ေပးပါ၊ ဒီေၾကးေတြေလွ်ာ့သြားရင္ ခရီးစရိတ္ေတြေလွ်ာ့သြားမယ္ထင္ပါတယ္။ ျပည္သူေတြ လည္းသက္သာမယ္၊ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈေလွ်ာ့ခ်ေရးကိုအေထာက္အကူျပဳမယ္ ထင္ပါတယ္။အေရးႀကီးဆုံးအခ်က္က ထား၀ယ္ၿမိဳ႕အ၀င္ဂိတ္ေတြမွာၿမိဳ႕၀င္ေၾကး၊ လမ္းေၾကး၊ တံတားေၾကးေတြေကာက္ပါ တယ္။ ေလလံဘယ္ေလာက္နဲ႕ဆြဲထားတယ္ဆိုတာမသိရပါ။ ဒါေပမယ့္လြန္ခဲ့တဲ့(၂)လေလာက္က (၅၂) သိန္း ေက်ာ္အစိုးရကို ေပးသြင္းထားေၾကာင္း ဗြီႏိုင္းေထာင္ခဲ့ပါတယ္။ ျပည္သူကို အသိေပးတာနဲ႕တူပါတယ္။ အျခားရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကေတာ့ စိုက္တဲ့သူပဲသိပါလိမ့္မယ္။

ျပႆနာအျဖစ္အမ်ားဆုံးကေတာ့ ကေမ်ာကင္းတံတားနဲ႕တူပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႕လဲ ဆိုေတာ့ ေက်ာင္းသား ဦးေရ(ေန႕ေက်ာင္းသား၂၀၀၀ေက်ာ္၊ အေ၀းသင္ေက်ာင္းသား ၂၀၀၀ေက်ာ္)၊ ဆရာ/မႏွင့္၀န္ထမ္း ၃၀၀ေက်ာ္ ေက်ာင္းဖြင့္ရက္ေတြမွာျဖတ္သန္းေနရလို႕ပါ။ ဂိတ္မွာတာ၀န္ယူၿပီး ပိုက္ဆံ ေကာက္ရ သူေတြကလည္း တာ၀န္အရေကာက္ရတယ္၊ ထား၀ယ္တကၠသိုလ္ကဆို မေကာက္ပါဘူး၊ ဒီေတာ့ အျခားလူေတြကလည္း ေက်ာင္းသားေယာင္ေဆာင္ေတာ့တာပါပဲ

ဂိတ္မွာလူသစ္၀င္ရင္ ပိုဆိုးပါတယ္။ ဘယ္သူကဆရာ/မ၊ေက်ာင္းသား/သူဆိုတာမသိေတာ့ အတင္း တား၊ဆြဲနဲ႔ ျပႆနာျဖစ္ရပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့(၁)ပတ္ေလာက္က ဂိတ္က(၂)ဂိတ္ကြဲသြားတယ္။ ၿမိဳ႕၀င္ေၾကးက စည္ပင္ သာယာ၊ တံတားက ေဆာက္လုပ္ေရးတဲ့။ တံတားေၾကးေကာက္တဲ့ဂိတ္က သူေဌးလား၊ဘာလားမသိပါဘူး၊ ကၽြန္ေတာ္ကို အတင္းတားၿပီးပိုက္ဆံေတာင္းေလရဲ႕၊ ကၽြန္ေတာ္က ထား၀ယ္တကၠသိုလ္ကပါလို႕ေျပာေတာ့၊ ခင္ဗ်ားတို႕ပညာ တတ္ေတြဆိုေတာ့ပိုေကာင္းတာေပါ့ ၊ ဆိုင္းဘုတ္ေတြေထာင္ၿပီး စည္းကမ္ေတြေရးထားတယ္ ဖတ္ၾကည့္ပါ၊ အခြန္လြတ္တဲ့အထဲ တကၠသိုလ္မပါဘူးေပါ့။

ဒီေတာ့ကၽြန္ေတာ္က ခင္ဗ်ားတို႕အစည္းအေ၀းဆုံးျဖတ္ခ်က္ထဲမပါဘူးလားလို႕ေမးေတာ့၊ မပါဘူးတဲ့၊ ဒါဆို ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေက်ာင္းသူ/သားေတြ၊ ဆရာ/မေတြေပးရမွာလားလို႔ေမးေတာ့၊ ခဏစဥ္းစားၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႕နား လည္မႈနဲ႔ပါ၊ မေကာက္ပါဘူး၊သြားပါ၊ အေျပာင္းအလဲကာလမို႔ျဖစ္တာပါတဲ့။ ထား၀ယ္တကၠသိုလ္ကေန ဒီလူကို ေက်းဇူးတင္ရမလိုပါပဲဗ်ာ။

ဒီလူမသိတာက ကၽြန္ေတာ္ဒီလမ္းကို သြားေနတာ ( ၁၁)ႏွစ္ျပည့္ဖို႕(၂)လပဲလိုတယ္ဆိုတာရယ္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ထား၀ယ္သား ဒုတိယ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာႀကီးေဒါက္တာေက်ာ္ေက်ာ္ေဌးရွိတုန္းကဆိုရင္ တကၠသိုလ္အတြက္ တာ၀န္ယူခဲ့တာေတြ၊ အစည္းအေ၀းမွာ တရား၀င္ဆုံးျဖတ္ခဲ့တာေတြ၊ ကၽြန္ေတာ္ကၾကားဖူးခဲ့တယ္ဆိုတာပါ။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ တကၠသိုလ္အသိုင္းအ၀ိုင္းကလည္း မည္သူႏွင့္မွ်ျပႆနာမျဖစ္လိုပါ။ တကၠသိုလ္ေတြကို လူစုခြဲ၊ ျမစ္တစ္ဘက္ပို႕ ဗ်ဴဟာေၾကာင့္ ကေမ်ာကင္းဘက္ကကိုလာေနရတာပါ။

စက္တင္ဘာလထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္နဲ႕၂၀၀၄ခုႏွစ္ကတည္းက ကုတင္ခ်င္းကပ္အိပ္ခဲ့တဲ့ လက္ေထာက္ ကထိက ဆရာတစ္ဦး ကေမ်ာကင္းတံတားေပၚမွာ ဆိုင္ကယ္ေမွာက္ၿပီးဆုံးတယ္၊ ဒီေတာ့တပည့္တစ္ဦး ကေျပာေလရဲ႕ ဆရာတဲ့ တံတားေၾကးေကာက္တဲ့လူေတြ နာေရးလာမေမးဘူးလားတဲ့ ၊ တံတားေပၚ မွာျဖစ္တာပဲ။တံတားေၾကးေတာ့ ေကာက္ၿပီးေတာ့တဲ့၊ ကၽြန္ေတာ္က လာ-မလာငါလည္း မသိဘူး၊ တံတားေၾကးေပးတဲ့အထဲ ငါတို႕မပါဘူး၊ လို႕ျပန္ေျပာလိုက္မိပါတယ္။
တနသၤာရီၿမိဳ႕ကို ေလ့လာေရးခရီးသြားတုန္းကလည္း တနသၤာရီတံတားေပၚဆိုင္ကယ္ျဖတ္ေမာင္းေတာ့ ရထားသြားတဲ့ အသံထြက္ေနေလရဲ႕၊ ခင္းထားတဲ့ သစ္သားတုံးေတြကို ခ်ဳပ္တဲ့သံေခ်ာင္းေတြ ေထာင္ တဲ့ေခ်ာင္းက ေထာင္၊ ၾကြတဲ့အေခ်ာင္းၾကြနဲ႔၊ ဂ်ဴံးဂ်ဴံး-ဂ်ဴံးဂ်ဴံးနဲ႕၊ ေပ်ာ္စရာပဲ။ ဒီေတာ့ လိုက္ပို႔တဲ့မိတ္ေဆြက သိပ္ေပ်ာ္မေနနဲ႕ဆရာ၊ သံေခ်ာင္းနဲ႕ဆိုင္ကယ္ၿငိၿပီးတံတားေဘာင္နဲ႔ရိုက္လို႕ သြားမရွိတဲ့လူရွိ တယ္၊ ေတာ္ၾကာ တနသၤာရီက ရိုက္လွဲစြာႀကိဳဆိုပါ၏ ျဖစ္ေနအုံးမယ္လို႕ ေျပာခဲ့တာလည္း သတိရမိပါတယ္။

တံတားေၾကးေကာက္ေနတဲ့တံတားေတြပဲလားဆိုေတာ့ ဘယ္ဟုတ္မလဲဗ်ာ။ ပိုဆိုးတာက တံတားေၾကး မေကာက္တဲ့တံတားေတြ၊ ဥပမာဗ်ာ- ေခ်ာက္ေခ်ာင္းတံတားဆိုပါေတာ့၊ ေဆာက္လုပ္ေရးအေနနဲ႕ ဘတ္ဂ်က္အေၾကာင္းျပတယ္၊ အနီးဆုံးတာ၀န္ရွိတဲ့ ေခ်ာက္ေခ်ာင္းရြာကလည္း တာ၀န္ရွိျပန္ေကာ၊ ေက်းရြာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးေရးႏွင့္ေဒသခံေတြလည္း စိတ္ရႈပ္ရျပန္ေရာ၊ ဟိုလူတာ၀န္၊ဒီလူ႕တာ၀န္နဲ႕တံတားက သြားမရ၊ ေႏြဆိုရင္ေခ်ာင္းထဲကျဖတ္၊ ျပင္တဲ့အခါလည္းျပင္၊ ၾကံဳသလိုပါပဲ။

ျပည္သူေတြလည္းပင္ပန္းလွပါၿပီ။ ဟိုေၾကးဒီေၾကးေတြလည္းေပးခဲ့ရေပါင္းမ်ားပါၿပီ။ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈေလွ်ာ့ ခ်ေရး အတြက္ အေထာက္အကူလည္းျဖစ္ ၊ အစိုးရအေနနဲ႕လည္း ျပည္သူယုံၾကည္ေထာက္ခံမႈရႏိုင္တဲ့ကိစၥ ပါ။ ျပည္သူအသံ ျပည္သူဆႏၵေခတ္မွာ ျပည္သူလူထုက ဒီေၾကးေတြ ေပးခ်င္၊မေပးခ်င္ဆႏၵေကာက္ ယူ ၾကည့္ေစခ်င္ ပါတယ္။ ဒီလိုေကာက္ယူမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္အေနနဲ႔ ကိုယ့္ထမင္း ကိုယ္စားၿပီး ေစတနာ့ ၀န္ထမ္း အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ေပးပါမယ္။

လမး္ေတြ၊တံတားေတြေဖာက္ေပး၊ေဆာက္ေပးတဲ့အစိုးရေတြကို ျပည္သူက ေက်းဇူးတင္ ေလးစားေနမွာပါ။ မဲဆြယ္ပြဲကာလေတြမွာ အခ်ဳိ႕အမတ္ေလာင္းေတြဟာ လမ္းေတြေကာင္းေအာင္လုပ္ေပးမယ္လို႔ ကတိေပး မဲဆြယ္ခဲ့ပါတယ္။ လုပ္ေပး၊မေပးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း မသိပါ။ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ျပည္သူ လိုအပ္ ခ်က္ျဖစ္ တယ္ဆိုတာပါ။ ျပည္သူလိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းေပးတတ္တဲ့ မည္သည့္ပါတီက အမတ္ေလာင္းျဖစ္ပါေစ ျပည္သူကဆႏၵမဲေပးမွာေသခ်ာပါတယ္။ ျပည္သူဟာ ထူထူအအေတြမဟုတ္ေတာ့ ပါဘူး၊

အႏွစ္ခ်ဳပ္ ေျပာရရင္ေတာ့ ကေမ်ာကင္းတံတားကို တည္ေဆာက္ခဲ့တုန္းက ကုန္က်စရိတ္ ဟာ ႏွစ္အဆက္ ဆက္ ေလလံေၾကးနဲ႕ေက်ေလာက္ပါၿပီ၊ ႏွစ္စဥ္ဘယ္ေလာက္ရတယ္ဆိုတာ မသိပါဘူး၊ ျပည္သူသာအမိ ၊ ျပည္သူသာအဖ၊ ျပည္သူ႔အသံ လႊတ္ေတာ္အသံ၊ျပည္သ႔ူဆႏၵ လႊတ္ေတာ္ဆႏၵေခတ္ မွာ ျပည္သူလူထု အတြက္ တံတားေၾကး၊ၿမိဳ႕၀င္ေၾကးေတြ မရွိသင့္ေတာ့ပါဘူး။

ထား၀ယ္သားေတြက ဒီကေမ်ာကင္းတံတားႀကီးကို တည္ေဆာက္ေပးခဲ့တဲ့၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးစိန္၀င္း ကို ေက်းဇူး တင္ တုန္း၊ ဂုဏ္ယူေျပာၾကတုန္းပါ။ ကၽြန္ေတာ္အေနနဲ႔ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးစိန္၀င္းကို ေတြ႕ၿပီး ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ရယ္ ဒီတံတားႀကီးကို  ဘယ္သူေတြအတြက္ေဆာက္ေပးခဲ့တာလည္း ေမးခ်င္မိပါတယ္၊ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေျပာတဲ့ စကားကို ဗီြႏိုင္းေထာင္ၿပီး တံတားဟိုဘက္ထိပ္ ( ေလာင္းလုံးဘက္)၊ ဒီဘက္ထိပ္ ( ထား၀ယ္ဘက္)မွာ ထားလိုက္ခ်င္ တယ္။

အခုေတာ့၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ကေတာ့ ကုသိုလ္ေတြမ်ားစြာနဲ႕ ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာအနားယူေနပါၿပီ။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးစိန္၀င္းကို လြမ္းေနမိပါေတာ့တယ္။       ။

ဆရာေဇာ္(စိတ္ပညာ)

(မိမိ၏စာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚမွာအလ်ဥ္းသင့္သလိုေရးသားေဖာ္ျပျဖစ္တဲ့ ဆရာေဇာ္က ဒီကေန႔ညေနမွာပဲေဆာင္းပါးေလးတစ္ပုဒ္လာေပးပါတယ္။မိမိတို႔အလုပ္တာ၀န္အရျဖတ္သန္း
သြားလာေနရတဲ့..လမ္းေပၚကေန႕စဥ္ၾကံဳေတြ႕၊ၾကံဳေတြ႕တိုင္း ေတြးမိေနက်အေတြးမို႔..  ေဆာင္းပါးကိုမွတ္မွတ္ရရေရးျဖစ္တဲ့ ဆရာေဇာ္ကိုလည္းေက်းဇူးပါဗ်ာ....)
                                                                                                                                                                                     ဖိုးေဇာ္(ထား၀ယ္)


ဓါတ္ပုံ - ဆရာေဇာ္ (စိတ္ပညာ)


 ဓါတ္ပုံ - ဆရာေဇာ္ (စိတ္ပညာ)
 ဓါတ္ပုံ - ဆရာေဇာ္ (စိတ္ပညာ)
 ဓါတ္ပုံ - ဆရာေဇာ္ (စိတ္ပညာ)

0 comments:

Post a Comment