Thursday, November 15, 2012

ထုိင္းျပည္သူတုိ႔ အခြန္ထမ္းေငြ ထား၀ယ္စီမံကိန္း ပုဂၢလိက အက်ဳိးအတြက္ မဟုတ္

 (Dawei Watch) မွတစ္ဆင့္ဖတ္ၿပီးျပန္လည္ကူးယူေ၀မွ်ပါသည္။
-------------------------------------------------------------------
(The Voice Weekly Dawei Supplement မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္)

ပဗီဒါ ပန္နႏြန္၊ သီသိနမ္ ပြန္ဆပ္ဟိရပ္ (ရင္စႏိုင္း ဘာသာျပန္ဆုိသည္)


ကြဲျပားမႈမ်ား အျမစ္တြယ္ေနေသာ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ မူ၀ါဒေရးရာ ခ်မွတ္သူ အနည္းစုမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေတာင္ပိုင္းရွိ ေဒၚလာသိန္းသန္းခ်ီ ႀကီးမားသည့္ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္း တည္ေဆာက္ေရးကို တခဲနက္ အားေပးေနၾကသည္။

၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ယင္လပ္ရွင္နာ၀ပ္တရာ ဦးေဆာင္သည့္ အစိုးရအဖြဲ႔မွာလည္း ဆိပ္ကမ္းအေပၚ အားကုန္ ေနာက္ခံေပးထားသည္။ ယင္လပ္ မတိုင္မီ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ျဖစ္ေသာ အဘိဆစ္ ေ၀့ခ်ာခ်ီ၀ သည္ ၂၀၁၀ ခုနစ္က ရုပ္ျမင္သံၾကား မိန္႔ခြန္းတစ္ခုတြင္ “ တခ်ဳိ႕စက္ရံုေတြက ထိုင္းမွာ ေဆာက္လုပ္ဖို႔ မသင့္ေတာ္ပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ အဲဒီ စက္ရံုေတြကို အဲဒီမွာ (ထား၀ယ္) မွာ ေဆာက္လုပ္ရမယ္” ဟု ေျပာဆုိထားသည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံ အေရွ႕ဘက္ ပင္လယ္ကမ္းရိုးတန္းရွိ မတ္တပြတ္ (Map Ta Phut) စက္မႈဇုန္ကို ဆန္႔က်င္သည့္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ လူထု က်န္းမာေရး ကာကြယ္ေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို တံု႔ျပန္ကာ ေျပာဆိုျခင္းျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ျငားလည္း ထား၀ယ္ေဒသတြင္ ျဖစ္ပြားလာမည့္ က်န္းမာေရးႏွင့္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ဆိုင္ရာ ဆိုးက်ဳိးမ်ားကို ထည့္တြက္ျခင္းမရွိသည့္အျပင္ က်ပ္တည္းတဲ့ ႏိုင္ငံေရး ေဘာဂေဗဒဆုိင္ရာ ေမးခြန္းမ်ားကိုလည္း လ်စ္လ်ဴရႈထားသည္။ ယင္လပ္ အစိုးရ၏ ထား၀ယ္စီမံကိန္းကို ပခံုးလႊဲယူသည့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မွာ အစုစပ္ ပုဂၢလိက ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းျဖစ္သည့္ အီတာလ်ံ-ထိုင္း အမ်ားပိုင္ ကုမၸဏီ (ITD)။ ယင္း ကုမၸဏီ၏ အက်ဴိးအျမတ္အတြက္ ထိုင္းအခြန္ထမ္းမ်ား အေပၚ ၀န္ပိေစသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဖူးပြင့္စ အေျပာင္းအလဲမတိုင္ခင္ကပင္ ITD သည္ ေစာေစာစီးစီး အကြက္ျမင္သူပီပီ ထား၀ယ္ေဒသကို ဗဟိုျပဳသည့္ ၂၅၀ စတုရန္း ကီလိုမီတာ အက်ယ္ရွိ ေျမေပၚတြင္ ေဆာက္လုပ္ရန္ ၂၀၀၈ ခုနစ္တြင္ မူေဘာင္ သေဘာတူညီမႈ ရခဲ့သည္။ ယင္းအခ်ိန္က ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ မသဲကြဲေသးေသာ စီးပြားေရး နယ္ပယ္ကို ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြ႔ံၿဖိဳးေရး ေကာင္စီ (SPDC) ၏ လက္ေအာက္ရွိ ဖိႏွိပ္ေသာ စစ္အစိုးရ ႏွင့္ ေပါင္းကာ စီးပြားေရးလုပ္ကိုင္ေနသူမ်ားကသာ ႀကီးစိုးေလသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ခိုင္မာသည့္ အက်ဳိးျမတ္မ်ားေသာ စီးပြားေရးမ်ား လုပ္ရန္ ထိပ္တန္းပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ နီးစပ္သည့္ အဓိက အဆက္သြယ္မ်ား ရွိရန္သာ လိုခဲ့သည္။

ITD အေနျဖင့္ ၎၏ မမ်ားလွေသာ အရင္းအႏွီးျဖင့္ စီမံကိန္းကို ကနဦးအဆင့္ကို စတင္ရန္ ရည္ရြယ္ခဲ့ၿပီး အျခားေသာ ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံသူမ်ား ပါ၀င္လာမည္ဟု တြက္ဆခဲ့သည္။ ၎ေရြးခ်ယ္ခဲ့သည့္ ျပည္တြင္း မိတ္ဖက္မွာ စစ္အစိုးရႏွင့္ နီးစပ္သည့္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းျဖစ္သည့္ အေမရိကန္ ဘ႑ာေရး ႒ာနမွ အမည္ပ်က္ စာရင္း၀င္ဆဲ ဦးေဇာ္ေဇာ္ဦးေဆာင္သည့္ မက္ျမန္မာ (Max Myanmar) ကုမၸဏီျဖစ္သည္။

ထား၀ယ္စီမံကိန္း လုပ္ကိုင္ရန္ Max Myanmar ႏွင့္ အီတလ်ံ-ထုိင္း ကုမၸဏီတို႔ ပူးေပါင္းကာ ဖြဲ႔ထားေသာ ထား၀ယ္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ကုမၸဏီအတြက္ ေရြးခ်ယ္ထားေသာ မန္ေနဂ်ာမွာ ဆြန္ခ်က္သီနာပြန္ျဖစ္သည္။ သူသည္ ထုိင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ေတာ္ရွိ သု၀ဏၰဘူမိ ေလဆိပ္ တည္ေဆာက္စဥ္ အရႈပ္အရွင္းမ်ား ရွိခဲ့သည့္ အေစာပိုင္း ႏွစ္မ်ားအတြင္း ေလဆိပ္ တည္ေဆာက္ေရး ကနဦးအဆင့္မ်ားကို စီမံခဲ့သည့္ အတြင္းလူ ျဖစ္သည္။

Max Myanmar မွာမူ ၂၀၀၇ ခုနစ္တြင္ ဗိုလ္ခ်ဴပ္ႀကီး သိန္းစိန္အစား SPDC မွ ခန္႔အပ္လိုက္သည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး သီဟသူရ တင္ေအာင္ျမင့္ဦးႏွင့္ နီးစပ္သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ႏွစ္ဦးလံုးပင္ အရပ္၀တ္လဲကာ ၂၀၁၀ ႏို၀င္ဘာ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး လႊတ္ေတာ္တြင္ ေနရာရကာ ဒုသမၼတႏွင့္ သမၼတ အသီးသီး ျဖစ္လာခဲ့သည္။

ဦးသိန္းစိန္၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး အစိုးရႏွင့္ သူ၏အနီးကပ္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ အတိုက္အခံေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တို႔၏ ျမန္မာ့ ဒီမိုကရက္တစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လမ္းေၾကာင္းတြင္ ဥိီးတင္ေအာင္ျမင့္ဦး၏ အေရးပါမႈမွာ ဆုတ္ယုတ္လာသည္။ ၎သည္ ယခုႏွစ္ ေမလတြင္ ရာထူးမွ အနားယူခဲ့သည္။

တခ်ိန္တည္းမွာပင္ ထား၀ယ္စီမံကိန္းအတြက္ ဓါတ္အားေပးမည့္ မဂၢါ၀ပ္ ၄၀၀၀ ရွိ ေက်ာက္မီးေသြးစက္ရံုတည္ေဆာက္မႈ ကို သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိခိုက္မႈေၾကာင့္ ရပ္ဆိုင္းခဲ့သည္။ ေနာက္ႏွစ္လအတြင္းမွာပင္ Max Myanmar မွ စီမံကိန္းမွ ႏႈတ္ထြက္ေၾကာင္း ေၾကညာခဲ့သည္။

ITD အတြက္မူ ႏိုင္ငံေရး အဆက္အသြယ္မ်ား၏ ေနာက္ခံျဖင့္ ထိုင္းဘတ္ေငြမ်ား အလြယ္တကူရရွိႏိုင္ရာမွ မျဖစ္ႏိုင္သည့္ ဘက္သုိ႔ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ပင္ ေရာက္ရွိသြားသည္။ ITD ၏ စီမံကိန္း ကနဦး အဆင့္အတြက္လိုအပ္ေသာ ကန္ေဒၚလာ ၈ ဒႆမ ၅ ဘီလ်ံ မျပည့္မီခ်ိန္တြင္ ၎၏ ရွယ္ယာ ေစ်းႏႈန္းမ်ား မတည္မၿငိမ္ျဖစ္လာသည္။ စိတ္၀င္စားေသာ ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံသူမ်ားလည္း လန္႕ျဖန္႕သြားသည္။

ထိုစဥ္ ယင္လပ္ အစိုးရ၏ အာမခံခ်က္ျဖင့္ ITD ကို ကယ္မရန္ ျဖစ္လာသည္။

ယင္းလပ္အစိုးရသည္ ထိုင္း သံတမန္ေရးရာကို ႏွင့္ စီးပြားေရး အားေကာင္းမႈကို အသံုးျပဳကာ ရရွိထားေသာ နားလည္မႈ စာခၽြန္လႊာမ်ား ခိုင္မာေစရန္ ITD က စတင္ခဲ့သည့္ ကိစၥမ်ားကို ျပန္လည္ အသက္သြင္းေတာ့သည္။ အေရးပါသည့္ နားလည္မႈ စာခၽြန္လႊာမ်ားကို သမၼတ ဦးသိန္းစိန္၏ ဇူလိုင္လ ဘန္ေကာက္သို႔ တရား၀င္ ခရီးစဥ္ႏွင့္ ကုလသမဂၢ အေထြေထြ ညီလာခံ တက္ေရာက္ရန္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု နယူးေယာက္ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရွိစဥ္ ေတြ႔ဆံုကာ သေဘာတူ လက္မွတ္ထိုးခဲ့ၾကသည္။ ေကာ္မတီခြဲမ်ား ပါ၀င္ေသာ အဆင့္ျမင့္ ပူးတြဲ ေကာ္မတီ၏ လုပ္ငန္းအ၀၀ကို ျမန္မာႏိုင္ငံ ဒုသမၼတႏွင့္ ထိုင္း ဒု ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္တို႔ ဦးေဆာင္ကိုင္တြယ္မည္ ျဖစ္သည္။

ထိုင္းအစိုးရ၏ စိတ္အားထက္သန္စြာ ေနာက္ခံေပးမႈွႏွင့္အတူ ထား၀ယ္စီမံကိန္းသည္ ပံုမွန္လမ္းေၾကာင္းေပၚသို႔ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာၿပီ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ယခုျပန္လည္ စတင္လာသည့္ စီးပြားေရး အစီအစဥ္တြင္ ITD ၏ အခန္းက႑ကို ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆိုျခင္း မရွိေသးေပ။

ထား၀ယ္စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ ထိုင္းအစိုးရမွ တာ၀န္ခံမည္ဆိုပါက ITD အေနျဖင့္ အဓိက ဦးစားေပး အက်ဳိးခံစားခြင့္ ရရွိမည္ျဖစ္သည္။ အစိုးရ၏ ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံမႈ မူ၀ါဒမွာလည္း ကုမၸဏီမ်ားအၾကား ကုမၸဏီတစ္ခုတည္းကိုသာ ေထာက္ပ့ံသည့္ အျဖစ္ကိုေရာက္ေပမည္။ ယင္းကဲ့သို႔ ITD ကို ဦးစားေပး ဆက္ဆံမႈသည္ ကိုယ့္အက်ဳိး၊ သူ႔အက်ဳိးၾကည့္ေနမႈအေပၚ သံသယျဖစ္လာေစႏိုင္ၿပီး ကိုယ့္က်င့္တရားဆိုင္ရာ ေမးခြန္းမ်ားေပၚလာေစႏုိင္သည္။ ITD အား အခြန္ထမ္းျပည္သူမ်ား၏ ဘ႑ာေငြျဖင့္ ငဲ့ၾကည့္ေနစရာ၊ ကူေနစရာ မလိုေပ။ ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီႀကီး တစ္ခု အေနျဖင့္ ကုန္က်-အက်ဳိးအျမတ္ႏွင့္ ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံေရးကို ၎ဘာသာ တြက္ခ်က္မႈခဲ့သည္မွာ ေရရွည္ မၾကည့္ခဲ့သည့္ အေျမာ္ျမင္ ကင္းမဲ့မႈပင္ျဖစ္သည္။

ေအာင္ျမင္လာလွ်င္ ITD အေနႏွင့္ သူ၏ အက်ိဳးအျမတ္မ်ားကုိ ထုိင္းအစုိးရႏွင့္ ထုိင္းျပည္သူလူထုကုိ ခြဲတမ္းခ်ေပးမည္မဟုတ္မည္ ဧကန္ပင္။ ဆက္ေအာင္ျမင္ေနလွ်င္ ရွယ္ယာတန္ဖုိးမ်ားတက္လာမည္။ သုိ႔ေသာ္ ITD ၏ အနည္းစုေသာ ရွယ္ယာပုိင္ရွင္မ်ားအလြန္ ထုိင္းလူထုဆီ ယင္းတုိ႔ စီး၀င္လာမည္မဟုတ္ေပ။

ထို႔အျပင္ အစိုးရ၏ ITD ကို အကာအကြယ္ ေပးမည့္ အာမခံေငြမ်ားသည့္ မွားယြင္းသည့္ သာဓက တခုျဖစ္လာမည္ျဖစ္ၿပီး မွားယြင္းသည့္ အခ်က္ျပလည္း ျဖစ္သည္။ ခက္ခဲ၍ အက်လြယ္ေသာ ကမာၻလံုးခ်ီ ယွဥ္ျပိဳင္ေနရေသာ အျခားေသာ ထိုင္း ႏိုင္ငံစံု အဖြဲ႔အစည္းမ်ားအတြက္လည္း မမွ်တသည့္ ကြင္းတခု ဖန္တီးသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေစသည္။

Thai Union Frozen Products (TUF) and Indorama Ventures တို႔ကဲ့သုိ႔ အၿပိဳင္အဆိုင္ လုပ္ကိုင္ေနရသည့္ ထိုင္း ႏိုင္ငံစံု ကုမၸဏီမ်ားမွာ အခြန္ထမ္းျပည္သူမ်ားအေပၚ ၀န္ပိုေစျခင္း မရွိဘဲ ကိုယ္တိုင္ စြန္႔စားကာ အက်ဳိးျမတ္ရရွိသည္ခ်ည္းျဖစ္သည္။ ဥပမာ ကမာၻ႔အႀကီးဆံုး ငါးေသတၱာတင္ပို႔သည့္ TUF ကုမၸဏီဆိုလွ်င္ ဆိုမာလီကမ္းေျခတြင္ ဓါးျပမ်ား ရန္ကို ၎ဘာသာ ရင္ဆိုင္ေက်ာ္လႊားခဲ့သည္။ ထိုင္းဘတ္အလြယ္တကူ ရရွိရန္ အႀကံျဖင့္ ကမာၻလွည့္ လုပ္ကိုင္ေနေသာ ထိုင္း ႏိုင္ငံစံု ကုမၸဏီမ်ား အေနျဖင့္ ITD အား အစုိးရမွ အာမခံေငြ ေပးျခင္းျဖင့္ တဖက္လွည့္ မနစ္နာသင့္ပါ။

သမိုင္းေၾကာင္းအရ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္မႈမ်ား ရွိခဲ့သည့္ ထုိင္း (Siamese) တို႔၏ ႏွစ္မ်ားသို႔ ေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္လွ်င္ ထား၀ယ္၏ ပထ၀ီ စီးပြားေရးမွာ ၎၏ ရႈပ္ေထြးေပြလီေသာ ပထ၀ီ ႏုိင္ငံေရးကဲ့သို႔ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ ျဖစ္သည္။ ထား၀ယ္ သည္ ဗမာ (ျမန္မာ၏ ယခင္အမည္) ႏွင့္ ထုိင္းအၾကား ၁၉ ရာစု အလယ္ပိုင္း ေတာင္ပိုင္း တနသာၤရီေဒသ တခုလံုး ဗမာတို႔ ထိန္းခ်ဳပ္မႈ ေအာက္ မေရာက္ခင္အထိ အခ်ိန္ အပိုင္းအျခားမ်ားၾကား တလွည့္စီ ယွဥ္ၿပိဳင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခံရာ ေဒသ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ဗမာ့ ေတာင္ပိုင္း တပ္မေတာ္၏ တပ္စြဲရာ နယ္ေျမအျဖစ္ ၁၇၆၅-၆၇ ခု အယုဒၶယ သို႔ ေတာင္ေျမာက္ ညွပ္ က်ဴးေက်ာ္တိုက္ရာတြင္ ထား၀ယ္သည္ ယိုးဒယား၏ ေျမာက္ဘက္ ကင္းစခန္းၿမိဳ႕ျဖစ္သည့္ ဖိစႏုလြတ္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ယွဥ္က ဘန္ေကာက္ႏွင့္ ပိုနီးေလသည္။

အေသအခ်ာ ဆိုရလွ်င္ ထား၀ယ္ စီမံကိန္းသည္ ထိုင္း-ျမန္မာ ဆက္ဆံေရးတေလွ်ာက္တြင္ ထိုင္း၏ အႀကီးဆံုး အသက္ေသြးေၾကာ ျဖစ္ရန္ အလားအလာရွိသည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံသည္ ထား၀ယ္ေဒသအျပင္ ေရြ႕ေျပာင္း လုပ္သားမ်ား၊ သဘာ၀ ဓါတ္ေငြ႔ တင္သြင္းမႈ၊ မူးယစ္ေဆး၀ါး ႏွိမ္ႏွင္းေရး အစရွိသည့္ က႑မ်ားတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို အမွီသဟဲ ျပဳေနရသည္။ အျခားတဖက္တြင္ ျမန္မာမွလည္း ေငြေပးေခ်မႈ၊ ႏုိင္ငံျခား ၀င္ေငြ ရရွိမႈ၊ ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံမႈႏွင့္ စြမ္းေဆာင္ရည္ ျမွင္႔တင္ေရး အကူအညီမ်ားကို ထိုင္းမွ ရရွိႏိုင္သည္။

ထိုင္း ျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံ သည္ တရုတ္ႏွင့္ အိႏၵိယ၊ တရုတ္ႏွင့္ ဂ်ပန္တို႔ၾကား အခ်က္ခ်ာက် တည္ရွိသည့္၊ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ကုန္းမႀကီး ၏ မဟာဗ်ဴဟာက် စၾကၤန္လမ္းေပၚတြင္ ျဖစ္တည္လ်က္ရွိသည္။ အေရွ႕ေတာင္ အာရွ ကုန္းမႀကီး သည္ ပိုမိုခ်မ္းသာ ၾကြယ္၀ၿပီး တည္ၿငိမ္ေသာ ပထ၀ီ၀င္ ႏုိင္ငံေရး အတူတကြ တည္ရွိႏိုင္ေရး ၂၁ ရာစုႏွစ္လယ္ခန္႔တြင္ အိႏၵိယ တိုက္ငယ္ႏွင့္ အေရွ႕ေတာင္ အာရွ ေရေၾကာင္းကို ျဖတ္ကာ ေျမာက္အေရွ႕အာရွ ႏွင့္ ဆက္သြယ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ လူဦးေရ ၃ ဘီလီယံရွိ က်ယ္ျပန္႔လွသည္ အာရွေဒသတြင္ လာမည့္ သံုးရာစုအတြင္း ပဋိပကၡ သုိ႔တည္းမဟုတ္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ပိုမို ေတြ႔လာရမည္ ျဖစ္သည္။ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ကုန္းမႀကီးသည္ အာရွ၏ အလယ္ဗဟိုတြင္ ရွိသည္ႏွင့္ အညီ ျမန္မာႏွင့္ ထိုင္းမွာ ၎၏ အလားအလာရွိသည့္ အခ်က္အခ်ာက် ပထ၀ီ၀င္ ထြက္ေပါက္ ျဖစ္သည္။

ထား၀ယ္မွ ဘန္ေကာက္သို႔ တေျဖာင့္လမ္းသည္ အာရွလမ္းမႀကီးအတိုင္း ဗီယက္နမ္ေတာင္ပိုင္း Tuy Hoa တြင္ အဆံုးသတ္မည္ျဖစ္ၿပီး အကန္႔သတ္ရွိကာ ျပြတ္ၾကပ္ေနသာ (စင္ကာပူႏွင့္ အင္ဒုိနီးရွားအၾကားရွိ) မလကၠားေရလက္ၾကားကို ေရွာင္ရွားသြားႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ အျပည့္အ၀အေကာင္ထည္ေဖာ္မည္ ဆိုပါက မဟာမဲေခါင္ ေဒသခြဲအတြင္း ထား၀ယ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး၊ ခ်ဲ႕ထြင္ေရးႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ေရးသည္ ဒ႑ာရီဆန္လွသည့္ Kra Isthmus တူးေျမာင္း စၾကၤန္လမ္းကဲ့သို႔ အျခားနည္းလမ္းတခုု ျဖစ္လာႏိုင္သည္။ အေရွ႕အာရွႏွင့္ ထိုင္းအေရွ႕ဘက္ ကမ္းရိုးတန္းအတြက္ ပထ၀ီ စီးပြားေရး အလွည့္အေျပာင္းလည္း ျဖစ္လာေပမည္။

[[[ Kra Isthmus ဆုိသည္မွာ အာရွႏွင့္ မေလးရွားကၽြန္းဆြယ္တုိ႔ကုိ ခ်ိတ္ဆက္ေပးထားရာ ထုိင္းႏုိင္ငံ နယ္နိမိတ္အတြင္းရွိ ေသးငယ္သည့္ ကုန္းေျမပုိင္းတစ္ခုျဖစ္သည္။ တနသၤာရီတုိင္းေဒသႀကီး ေကာ့ေသာင္းေဒသ၏ အေရွ႕ဘက္တြင္ တည္ရွိၿပီး ယင္း Kra Isthmus ၏ အေရွ႕ဘက္တြင္ ကပၸလီပင္လယ္ အေနာက္ဘက္တြင္ ထုိင္းပင္ဘယ္ေကြ႕တုိ႔တည္ရွိသည္။ မိစာၦလည္ပင္းဟု နာမည္ေက်ာ္ေသာ ထုိေဒသကုိ တူးေျမာင္းေဖာက္၍ ကပၸလီပင္လယ္ႏွင့္ ထုိင္းပင္လယ္ေကြ႔ကုိ ေရေၾကာင္းအရ ဆက္စပ္ရန္ အဆုိျပဳခဲ့ဖူးသည္။ ဘာသာျပန္သူ ]]]

ဤအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ပင္ ယင္လပ္ အစိုးရသည္ ထား၀ယ္အေပၚ ဗ်ဴဟာက်က် အားစိုက္ထုတ္ေနျခင္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ဦးစြာ ေဒသခံမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ ပုဂၢလိက စိတ္၀င္စားသူမ်ား ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံႏိုင္ရန္ လုပ္ငန္း ကုန္က်စရိတ္မ်ား၊ တိက်ေသာ စည္းမ်ဥ္းမ်ား ခ်မွတ္ျခင္း၊ ၀င္ေရာက္ႏုိင္မည့္ နယ္ပယ္မ်ား ဖန္တီးေပးျခင္း၊ အေျခခံ အေဆာက္အအံုမ်ား ဖန္တီးေပးျခင္း စသည့္ အေျခအေနမ်ား ဦးစြာ ခ်မွတ္ေပးရန္ လိုသည္။ ထုိမွသာ ေရွ႕တြင္ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္မ်ားကို ႀကိဳေထာက္ခ်င့္ကာ ေရတို က်င့္၀တ္ႏွင့္ မညီေသာ လုပ္ရပ္ျဖစ္သည့္ ညစ္ပတ္သည့္ အိမ္နီးခ်င္း အျဖစ္ကို ေရွာင္ႏုိင္ေပမည္။

ထိုင္းႏုိင္ငံအေနျဖင့္ ႏိုင္ငံမွာ တိုက္ရိုက္ ပါ၀င္ပါသက္မႈကို နည္းေစၿပီး မေသခ်ာမႈကို တာ၀န္ယူရမည့္ အေျခအေနကို ေရွာင္ကာ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိသည့္ သ႑ာန္ေဆာင္သင့္သည္။

တနည္းအားျဖင့္ ဆိုလွ်င္ ITD ၏ အဆင့္အတန္းကို ၎၏ ကိုယ္ပိုင္ အသံုးစရိတ္ျဖင့္ မရွင္းႏိုင္သမွ် မည္သည့္ ထုိင္းအခြန္ထမ္း၏ ဘ႑ာမွ် မျမွပ္ႏွံသင့္ေပ။
...................................

ေဆာင္းပါးရွင္မ်ား:::
ပဗီဒါ ပန္နႏြန္ (Pavida Pananond ) သည္ ထိုင္းႏုိင္ငံ၊ သမ္မဆပ္ တကၠသိုလ္မွ တမားဆပ္ စီးပြားေရး ေက်ာင္း (တမားဆပ္ တကၠသိုလ္) မွ တြဲဘက္ ပါေမာကၡျဖစ္သည္။ သီသိနမ္ ပြန္ဆပ္ဟိရပ္ (Thitinan Pongsudhirak ) မွာ ထိုင္းႏုိင္ငံ၊ ခ်ဴလာေလာင္ကြန္တကၠသိုလ္၊ ႏိုင္ငံေရး သိပၸံ ဌာန၊ လံုၿခံဳေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ ေလ့လာေရး ေက်ာင္း ၏ ဒါရိုက္တာ ျဖစ္သည္။
....................................
ထား၀ယ္စီမံကိန္းတြင္ ထုိင္းအစုိးရ၏ ပါ၀င္မႈ ကုမၸဏီ၏ အက်ိဳးအျမတ္ျဖစ္ထြန္းမႈတုိ႕ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ထုိင္းႏုိင္ငံမွ ပညာရွင္ႏွစ္ဦး သုံးသပ္ခ်က္ေဆာင္းပါးကုိ စက္တင္ဘာ ၁၀ ရက္ေန႔က ဘန္ေကာက္ပုိ႕စ္ သတင္းစာ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ No taxpayer money for private gains in Dawei ေဆာင္းပါးကုိ ဘာသာျပန္ဆုိေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။ ယင္းေဆာင္းပါးေဖာ္ျပပါရွိၿပီး ႏွစ္လ အၾကာတြင္ ထုိင္းအစုိးရအေနႏွင့္ ထား၀ယ္စီမံကိန္းတြင္ [ထုိင္းအခြန္ထမ္းျပည္သူမ်ား၏ ေငြကုိ] ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံမည္ မဟုတ္ဘဲ ညွိႏိႈင္းေပးသည့္ တာ၀န္သူယူသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း တရား၀င္ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆုိခဲ့သည္။
(အယ္ဒီတာ)


PIC: ထား၀ယ္-ဘန္ေကာက္ ကားလမ္းေဖာက္လုပ္မည့္ ထီးခီး-ဖူနမ္ရြယ္ နယ္စပ္ဂိတ္ ထုိင္းဘက္ျခမ္း။ ဓါတ္ပုံ - Dawei Watch

0 comments:

Post a Comment